шляхи вдосконалення форм і методів навчання під час викладання української мови

Навчання в загальноосвітніх закладах потребує пошуку ефективних методів навчання, засобів контролю засвоєння знань, що значно підвищували б якість навчання. Збільшення обсягу знань та обмеження часу для його викладання вимагає від сучасного педагога застосування ефективніших методів та технологій навчання. Збільшення комп’ютерної техніки та подальше її вдосконалення поширює можливості вчителів використовувати комп’ютерні технології не тільки при вивченні інформатики, але й поєднанні викладання гуманітарних дисциплін із використанням комп’ютерної техніки. Новітні розробки в галузі інформаційних


Методика навчання української мови в початковій школі : В23 навчально методичний посібник для студентів вищих навчальних. закладів / За наук. ред. М. С. Вашуленка. — К. : Літера ЛТД, 2011. — 364 с. ISBN 978 966 178 015 5. Методика викладання мови — це педагогічна наука, адже предметом її ­дослідження є процес оволодіння українською мовою в умовах навчання дітей у початковій школі. Методи дослідження: пошук раціональних шляхів розв’язання поставлених ­завдань та вирішення проблем. Вагоме місце в засвоєнні мовного матеріалу належить другій групі методів.


вдосконалення основних методів викладання української мови як іноземної. Викладачів-мовників хвилює. питання, як швидше, ефективніше МЕТА ДОСЛІДЖЕННЯ – проаналізувати основні існуючі методи навчання української мови як іноземної у Вінницькому національному технічному університеті в рамках ознайомлення з досвідом викладачів кафедри мовознавства на основі результатів традиційного та експериментального навчання, власних знань і спостережень та перевірити ефективність цих методів у навчальному процесі. ЗАВДАННЯМ СТАТТІ є вивчення інноваційних технологій навчання української мови як іноземної, що використовують викладачі Вінницького.


Вибір методів і прийомів навчання української мови залежить від багатьох чинників. Серед них на перше місце слід поставити цілі та етап навчання, співвідношення навчального матеріалу української і рідної, наприклад російської, мов, зміст і лінгвістичний характер виучуваного матеріалу, зокрема правописного. Вони є основою під час опрацювання відповідного матеріалу з української мови. Залежно від того, який за ступенем збігу (спільний чи відмінний повністю або частково) матеріал, формулювання правил у підручнику містять вказівку на спільне або відмінне («в українській мові так само, як і в російській»; «на відміну від російської»).


Загальні питання української лінгводидактики. Тема 1. Методика викладання української мови як наукова і навчальна дисципліна. Викладання мови – це майстерність творення людської душі, бо воно є найніжнішим, найтоншим діткненням до серця дитини. Василь Сухомлинський. Запитання і завдання для самопідготовки. 1. Визначте предмет вивчення лінгводидактики – науки про тео-рію і практику навчання мови. 2. Назвіть основні завдання методики викладання української мови як науки. 3. Яку роль відіграють суміжні з лінгводидактикою науки у створенні наукової основи навчання мови в школі? 4. Проаналізуйте пр


Мето́дика виклада́ння украї́нської мо́ви — розділ педагогіки, який вивчає форми, методи і зміст навчання української мови у початкових, середніх та старших класах загальноосвітньої школи. Методика викладання тісно пов'язана з такими напрямками мовознавства, як соціолінгвістика, діалектологія, а також із загальною дидактикою та психологією. Зазвичай розрізняють загальну методику мови, або лінгводидактику, і часткову (конкретну) методику мови. Термін лінгводидактика був запроваджений у 1970-ті роки


Зміст і побудова курсу методики викладання української мови. Методи наукового дослідження в методиці української мови як науці. Література. Методика викладання української мови: Навчальний посібник /За ред. Проф.С.І.Дорошенка. - К.: Вища школа., 1992. - С.3-21. Методика української мови - особлива та самостійна наука, тому що вона являє собою систему знань про певну сторону реальної дійсності, а саме про шляхи та умови методики викладання української мови. Таким чином, методика навчання дітей української мови користується як загально-дидактичними методами дослідження, так і специфічними, які дають змогу з'ясувати закономірності засвоєння учнями української мови.


НАВЧАННЯ ГРАМОТИ. 1. Методика викладання української мови як наука. Методика української мови - педагогічна наука, яка вивчає закономірності навчання школярів української мови, а саме: - зміст навчання, - методи роботи вчителя та учнів - Усе навчання має бути спрямоване на організацію і вдосконалення мовленнєвої діяльності дітей, на оволодіння засобами творення зв'язних висловлювань в усній та писемній формах. Програма з української мови для початкових класів містить такі розділи: - навчання грамоти


Лекція 1. Методика викладання сучасної української літературної мови у вищій школі як наука, її зв’язок з іншими науками. Зміст і побудова курсу методики викладання сучасної української літературної мови у вищій школі. Загальнодидактичні принципи навчання української мови у вищій школі. Методика навчання української мови як наука у своєму розвитку сягає глибокої давнини. Уже в XVI столітті у навчанні мови застосовували різні методи, прийоми і форми роботи, хоч методика була ще недостатньо розроблена і як наука, і як навчальна дисципліна. Саме в цей час визначаються найважливіші основи, зміст і методи навчання мови в школі.


Мета курсу методики викладання української мови у початкових класах — озброїти майбутнього вчителя не тільки теорією цієї науки, а й найефективнішими формами організації навчального процесу, найдоцільнішими методами і прийомами навчання молодших школярів на сучасному етапі розвитку школи; Особливість цього курсу полягає в тому, що його предметом є методика початкового навчання.


Методи навчання української мови. Метод навчання — взаємопов'язана діяльність викладача та учнів, спрямована на засвоєння учнями системи знань, набуття умінь і навичок, їх виховання і загальний розвиток. У вузькому значенні метод навчання є способом керівництва пізнавальною діяльністю учнів, що має виконувати три функції: навчаючу, виховну і розвиваючу. Він є складним педагогічним явищем, в якому поєднані гносеологічний, логіко-змістовий, психологічний, педагогічний аспекти. Складовою методу навчання є прийом навчання.


Методика викладання української мови. Відповідно до поставленої мети головними завданнями методики викладання української мови є: сформувати у майбутніх вчителів-мовників національно свідоме ставлення до української мови як рідної і державної мови, розуміння її значення як предмета шкільного навчання і засобу вивчення інших курсів; озброювати студентів знаннями зі сфери української лінгводидактики, на основі яких вони могли б досягати свідомого і міцного засвоєння учнями програмового матеріалу з рідної (української).


Кафедра української мови і літератури, іноземних м Сучасні методи викладання української мови у ВНЗ. Загальне. Сучасні методи викладання української мови у ВНЗ. Сучасні методи викладання української мови у ВНЗ. Сучасні методи у внз.Методичні вказівки та тематика контрольних робіт для студентів-заочників.doc. Сучасні методи у внз.Методичні матеріали для забезпечення самостійної роботи студентів.doc. Кафедра журналістики, видавничої справи, поліграфі Розклад занять заочної форми навчання. Дисципліни вільного вибору студентів_ifmc. Факультет біомедичних технологій.


Лекція 5. Методи наукового дослідження в методиці викладання української мови. Багато думок, викладених у працях лінгводидактів, забутих і напівзабутих, рекомендацій, порад, відкриття вчених, творчих учителів, освітянських діячів, актуальні і для сьогодення. Висловлене стосується будь-якої науки і методики навчання української мови зокрема. Історія становлення і розвитку методики української мови на сьогодні не розроблена. Немає монографічних праць, у яких ця проблема знайшла б своє розв'язання. Під час практичного заняття, індивідуальних консультацій зі студентами викладач використовує обговорення, дискусії, бесіди, «круглі столи», рольові ігри.


Навчання рідної мови в школі розпочиналося з аналізу живого мовлення — з поділу на склади і звуки близьких для розуміння дітьми слів. Сам К. Д. Ушинсь¬кий так підкреслював характер свого методу: «Я не тому віддаю перевагу звуковому методові, що діти за ним вив-чаються швидше читати й писати, але тому, що, досягаю-чи успішно спеціальної своєї мети, метод цей, водночас, дає самодіяльність дитині, невпинно вправляє увагу, па-м'ять та розсудок дитини, і коли перед нею потім розкри-вається книга, то вона вже. Застосовувався він у навчанні англійської мови, у якій вимова і написання більшості слів не збігаються. Один і той самий звук на письмі в різних англійських сло¬вах може позначатися різними буквами.


До активних форм навчання, які сприяють засвоєнню до 70% матеріалу, відносяться рольові ігри. Під час їх проведення розігруються ситуації, які учням не траплялися у повсякденному житті. Кожна рольова гра може тривати декілька хвилин, за цей час школяр має розіграти певну ситуацію всіма придатними для цього засобами. Метою рольових ігор є допомога учням у дослідженні їх почуттів, думок та дій у вільній сприятливій обстановці. Рольові ігри можуть дати багатий матеріал для обговорення.


Початкове навчання української мови має сприяти формуванню компетентності уміння вчитися»[3,4]. Важливо навчити молодших школярів організовувати свою навчальну діяльність, формувати загальнонавчальні уміння і навички. В початковій школі пропонується викладання української мови, як рідної, на основі комунікативно-діяльнісного, функціонально-стилістичного та особистісного підходів; застосування поряд із традиційними нових технологій навчання української мови, у тому числі й інтерактивних прийомів. Нові форми проведення уроків є своєрідною модифікацією традиційних їх типів, і найбільша варіантність представлена повторювально-узагальнюючим уроком.


Методика викладання мови й літератури. За новою програмою. Галина СОРОКА. Професіограма вчителя української мови й літератури в контексті Нової української школи. 15. Людмила ПРИСТАЙ. Отже, на той час Ольга Кобилянська тільки починає по-справжньому вхо-дити в літературу, найкращі її твори будуть написані пізніше і принесуть їй світове визнання. З а в д а н н я д л я 3 - ї г р у п и. Уч и т е л ь. Дослідники творчості Ольги Коби-лянської вважають, що між музичною і літератур-ною «Impromptu phantasie» багато спільного: назва твору, кількість частин (5 частин), а градація фра-зи і циклічність фразування в тексті новели майже «запаморочливо» передають стрімкі злети.


Метод навчання– це шлях пізнання, спосіб взаємодії вчителя і учня, певний вид їхньої взаємопов’язаної діяльності у процесі вивчення матеріалу. Це, зрештою, система цілеспрямованих дій учителя й учнів, під час яких учитель викладає, а учні засвоюють нові знання, набувають умінь і навичок. Вчення про методи навчання є одним з найважливіших розділів дидактики, а проблема їх класифікації виступає однією з найбільш складних і дискусійних у сучасній теорії навчання.


Главная Педагогика Методика викладання української мови у ВНЗ. < Пред. СОДЕРЖАНИЕ. Висвітлення різних методичних аспектів розвитку й навчання української мови ґрунтується на попередніх досягненнях лінгводидактики (Л.В. Щерба, О.О. Потебня, Л.А. Булаховський, О.В. Текучов, Л.П. Федоренко, Т.О. Ладиженська, О.М. Бєляєв, В.І. Масальський, В.Я. Мельничайко, Н.А. Пашковська, Г.А. Іваницька та ін.), педагогіки (К.Д. Ушинський, В.О. Сухомлинський, С. Русова, Є.І. Тихєєва Методика викладання української мови постійно розвивається.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

светлые и темные стороны патриархального быта в пьесе гроза сочинение

варвара шихарева чертополох том 3 воздаяние читать

веселые новогодние сценки для старшеклассников